tirsdag den 22. april 2014

Planter og dyr

4.semester er gået i gang med plante- eller dyrehold.

DYREHOLD
Mette, Trine, Birthe og Connie har besluttet at holde myrer.

Her er nogle bladskærermyrer jeg har fotograferet i Honduras.
 De bærer bladene med tilbage til tuen, her tygger de bladene og
dyrker svampe på dem. Ret avancheret synes jeg ;-)
 
 
PLANTEHOLD
Annette, Anja, Søren og Vibeke sår og dyrker:
- Ananas
- Blomsterkarse
- Bønne (evt. pralbønne)
- Solsikke
- Græskar (evt. pyntegræskar)
- Æblekerner

Søren eksperimenter med at dyrke i gele . Anja undersøger solsikkens rødder. Vibeke eksperimenter med at få en ananas top til at vokse. Annette prikler om (søger for at spirerne har mere plads)
Måske er der flere af jer der vil dyste på højden af solsikker? - her er mine fra forrige år
 
Allan, Marleen, Sarah og Angelica dyrker tomater og andre selvvalgte salat ingredienser
 
Anders, Christina og Sanne - haver til maver - dyrker tomater og augurker samt andre selvvalgte ting
 
Ine (link2) Tine og Charlotte dyrker kartofler og bønner
 
 
Jeg har ikke fået spist al min grønkål, så nu er den gået i stok og er begyndt at blomstre. Mon jeg kan høste egne frø fra den - det må prøves...
 
 

 
 
 
 
God fornøjelse!
Ida
 
Linjefag værksted, natur og teknik, netuddannelse på UC Syddanmark
 
 



2 kommentarer:

Unknown sagde ...

http://brinkegelund.blogspot.dk/search/label/Dyrehold?m=0

Unknown sagde ...

http://brinkegelund.blogspot.dk/search/label/Dyrehold?m=0