- Planternes behov: Klima, vanding, gødning lysforhold, temperatur mv. Hvad er et frø? Hvad er en plante / plantens forskellige dele. Formeringsformer. Angiv litteratur og eventuelle links.
- Forskellige dyrkningsforhold: Potter, drivbænke mv. beskrives. Lav evt. en tegning.
- Kredsløb: Tegn kredsløbet for en af jeres planter (økosystemet). Før logbog over udviklingen i planteholdet.
- Natursyn: Beskriv dit natursyn (individuelt) - hvordan afspejles det i jeres valg af aktivitetsforløb mv.? Er der overensstemmelse? Husk litteraturliste og at linke til udvalgte steder i jeres blogge. PÆDAGOGISK- DIDAKTISKE OVERVEJELSER:
- Brugere: Hvilke brugergrupper er planteholdet velegnet til? Hvilke behov skal / kan planteholdet tilgodese?
- Pædagogisk forløb: Udvælg en brugergruppe og beskriv et pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen /såning og i tiden efter.... (konkrete idéer). Redegør for mål og relevant lovgivning for området.
- Pædagogens rolle: I forhold til anskaffelse (indkøb / indsamling), daglig pasning og evt. bortskaffelse (forventninger, ansvar mv.) osv.
- Husk litteraturliste og at linke til udvalgte steder i jeres blogge.
Hent inspiration til aktiviteter med frø og spiring på undervisningsbloggen God fornøjelse Ida
Værksted, natur og teknik, University College Syddanmark
2 kommentarer:
Hej ida
Studiegruppe: Marianne og Helena.
Marianne og mig har dannet en planteholdsgruppe.
Vores spørgsmål går på om du vil hjælpe om lidt på vej med noget relevant litteratur.
Hilsen Marianne og Helena (pn115).
Hej Marianne og Helene
Fint med gruppedannelsen.
Jeg har allerede skrevet til jer inde i Bb - det er nok det bedste sted til vejledning ;-)
Vh Ida
Send en kommentar