onsdag den 16. september 2009

Fra jord til bord opgave

5. semester: Denne opgave består af individuelle eksperimenter samt gruppearbejde omkring udarbejdelse af et pædagogisk forløb.





Individuelt1. Fremstilling af mejeriprodukter - opskrifter udleveret på seminar
2. Fremstilling af selvvalgt produkter - husk at udfordre jer selv med at prøve nye ting ;-)



GruppenGruppen vælger et fælles emne - enten en historisk tilgang (stenalder -, vikinge - eller middelaldermad) en kulturel tilgang eller en bæredygtig tilgang.
Inspiration og ideer kan hentes på Dansk hjemmeproduktion

Udvælg en målgruppe og udarbejd et pædagogisk forløb. Anvend en didaktisk model - som eksempelvis SMTTE-modellen - eller Hiim & Hippes didaktiske relations model (Se Friluftsliv side 110).

Redegør for hvilken omverdens forståelse I ønsker at fremme gennem jeres forløb. En film til inspiration: Fælles frokost - mere end bare mad fra en børnehave hvor pædagogerne arbejder med at gøre børnene 'mad modige'. Hent også inspiration hos Københavns Madhus

Tag afsæt i kapitlerne 8 (Didaktik og metode) og 10 (Samfund, miljø og teknik)
samt afsnittet Miljøomsorg (Natur og miljø sige 84ff) i grundbogen Natur & mijø i pædagogisk arbejde.
Gruppeopgaven afleveres på Bb

Opgaven skal, ud over overstående, indeholde:




  1. links til de individuelle blogge, hvor den enkelte studerendes eksperimenter er dokumenteret




  2. litteraturliste med diverse faglitteratur, links - tænk også i litteratur til den valgte målgruppe


Medbring gerne smagsprøver på næste seminar :-)




God fornøjelse!
Ida

Ingen kommentarer: