Godkendelse af emnevalg: Af emnet skal fremgå, hvilket dyrehold gruppen vil arbejde med samt hvilken foreløbig litteratur der anvendes (udover den obligatoriske litteratur). Det forventes at alle i gruppen har et dyrehold og dokumenterer proces og reflektioner på egen blog.
Der udarbejdes en pasningsvejledning på 8 - 10 A4 sider. Opgaven afleveres på Blackboard. Studiegrupperne er opponenter på hinandens opgaver.
Følgende punkter skal indgå i pasningsvejledningen (rækkefølgen er underordnet).
NATURFAGLIGE OVERVEJELSER
- Dyrenes behov og adfærd: Føde (hvad, hvordan, hvor ofte). Rede- / skjulemuligheder, klima, sociale muligheder (flokdyr?), dag- eller nataktive?, formering / årscyklus, rengøring osv. osv. Angiv litteratur og eventuelle links.
- Akvariets, terrariets eller akvariets indretning. Beskrives. Lav evt. en tegning.
- Kredsløb: Tegn kredsløbet i jeres dyrehold (økosystem). Før logbog over udviklingen i dyreholdet. I kan evt. vælge at holde dyr der findes på samme biotop ( i skovbunden, i vandhullet mv.), eller foderdyr / rovdyr (melorm / aborrer, edderkopper/fluer, regnorm /skildpadder).
- Natursyn: Beskriv dit natursyn (individuelt) - hvordan afspejles det i jeres valg af dyrehold, aktivitetsforløb mv.? Er der overensstemmelse?
Husk litteraturliste og at linke til udvalgte steder i jeres blogge.
PÆDAGOGISKE OVERVEJELSER
- Brugere / borgere: Hvilke brugergrupper er dyreholdet velegnet til? Hvilke behov skal / kan det tilgodese?
- Pædagogisk forløb: Udvælg en bruger / borgergruppe og beskriv et pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen af dyreholdet og i tiden efter... (konkrete ideer). Redegør for mål og relevant lovgivning indenfor området.
- Pædagogens rolle: I forhold til anskaffelse (indkøb / indsamling), daglig pasning og evt. bortskaffelse (forventninger, ansvar, død mv.)
Husk litteraturliste og at linke til udvalgte steder i jeres blogge.
God fornøjelse!
Ida
Ingen kommentarer:
Send en kommentar